Mérhetetlenül büszke vagyok arra,hogy idén 5.alkalommal rendezem meg az Élj Tudatosan!Életmód Expó rendezvényt! Pályázati pénzek nélkül, az első rendezvénynél támogatás nélkül. Engedjétek meg, hogy visszakanyarodjak egészen a kezdetekig.
Az Expo előtt egy országosan ismertebb edzőnek voltam a területi képviselője, ezzel párhuzamosan egy hálózati cég legsikeresebb vezetőjével dolgoztam együtt. Az egyik megbuktatta sajat rendezvényét, amit itt én kivitel ettem,a masik miután tobbed magammal sok penzt raktunk bele az üzletbe es meg tobbet el buktunk. Azonkívül, hogy anyagi veszteség ért, sokkal nagyobb veszteség volt számomra, hogy a hitelemet rombolták. Nagyon érzékenyen érintett annak idején, mivel egyedül nevelő anyaként mindig megfontoltam döntéseimet! De tudtam nem foghatom fel kudarcnak és azonnal talpra kellett állnom. Két dolgot tehettem, vagy sajnálom magamat,vagy megvalósítom mindazt, amit megálmodtam, de egyedül! Így aztán belevágtam az Expó építésébe, tervezésébe, kivitelezésébe.
Az első pillanattól kezdve célom az volt, hogy egy országosan ismert ill. elismert rendezvénnyé váljunk, ezenkívül számos célja van a rendezvénynek. Tudtam, hogy nem lesz könnyű egy kisvárosban, ezért marketingre/reklámra építettem fel a kommunikációmat és stratégiámat. Ráadásul a gerillamarketing eléggé közel áll hozzám. Ez egy kisvárosban, ahol még nem szokványos az ilyesfajta kommunikáció, a legtöbb vállalkozóból óvatosságot vált ki. Ahogy említettem tudtam nem lesz könnyű,és ez nagyon gyorsan be is bizonyosodott, megküzdöttem egy hasonló rendezvény szervezőjének az ellenem irányuló harcával, hitelrontásával, rossz hír keltesével.
Edzőkkel, akik nem látták meg a rendezvényben a lehetőséget, ledegradáltak engem, a rendezvényt, és sztárvendégeimet. El kell mondjam azok az edzők, akiket személyesen is ismerek, jó edzők, csak nem hiszik el, hogy színpadra valók, hogy vendégkör építésén túl, követőkre is szükség van.
- Nem hiszik el, hogy szakmai képzésekre évről évre szűkség van, ha mindig a legújabb technika szerint akarnak a vendegeinknek segiteni.
- Hogy szükség van marketing képzésekre, hogy megismerje őket minél több ember, az edzőt és az általa képviselt mozgásformájukat.
- Személyiségfejlesztő tréningekre, hogy magabiztos, határozott edzők legyenek, akiben feltétel nélkül megbízik a vendég, mer nagyot álmodni és elhinni, hogy akár
100 fő is lehet a vendégköre, akinek a fejében fel sem merül sem az, hogy nem jön el egy ilyen rendezvényre, mint az Expó, az pedig egyáltalán meg sem fordul a fejében, hogy ha eljön egy ilyen rendezvényre, mint az Expó a vendége átpártol egy másik edzőhöz, akit ott a rendezvényen ismert meg.
Vállalkozókkal is megküzdöttem, akik reklámra nem szeretnek költeni. Ezért úgy döntöttem, komoly marketing szakember tanácsát kérem ki, (Vida Ági, Gazdagmami, Müllerné Topor Ágnes (Offline Markting), Tonk Emil a Magyar Marketing Szövetség alapító elnöke), hogy elérjem a célomat, új stratégiát építettünk fel, megértettem, hogy az Expónak olyan edzőkre és vállalkozókra van szüksége, akik akarnak maguknak reklámot, népszerűsítését. Edzőknek is új stratégia szerint hirdetünk lehetőséget a rendezvényre. Ezt a stratégiát tavaly óta használjuk, és már a tavalyi évben nagy változást vettem észre. Értették a rendezvényben rejlő lehetőségeket, reklámot, marketinget,edzőknél csapatjátékot, összetartást, megbízhatóságot.
Nagy célt tűztem ki, hasonlóan nagycélú partnerekre van szüksége az Expónak,hogy Nyugat-Magyarország legnagyobb és elismert rendezvénye legyünk!
Tonk Emil idézettel zárom soraim:
"Amikor nagyobb volt a kereslet, de bizonyos termékekből alig volt kínált, akkor soha nem az ár számított, hanem az, hogy van-e áru,és lehet-e kapni. De abban a pillanatban, hogy megnőtt a kínálat, és hasonló rendeltetésű árukat többen kezdtek el kínálni különböző áron, megváltoztak a vásárlási szempontok."/Tonk Emil/
"A komoly versenytársak fejfájást okoznak, de segítik abban a céget, hogy jobb irányba fejlődjön. Fontos a cégünk filozófiájában elültetni, hogy a munkatársak igenis figyeljenek a versenytársakra! Tudják meg, hogy milyen jó véleményeket hallottak róluk, jegyezzék meg, adják közzé, tegyék publikussá a cégen belül! Ez nagyon fontos lesz majd, hiszen ennek alapján tudjuk meg, hogy milyen irányba kellene elmozdulnunk."
Ne feledd!
„Csak jelentékeny embereknek van jelentékeny ellenfelük